MILOVNÍK
"MILUJEM VYCHUTNÁVAŤ SI RADOSTI ŽIVOTA"
Archetyp MILOVNÍK je súčasťou 12 základných charakterov, ktoré sú prítomné všade v našich životoch. Nájdeme ich v príbehoch, legendách, filmoch, v médiách, reklame, na ulici, večierku, v rodine a aj sami v sebe. Sila archetypov spočíva v ich energii, v symboloch, pocitoch a emóciách, ktoré reprezentujú - v ich čistej alebo tienistej podobe. Sú nám blízke, odporné alebo nás priťahujú, pretože stelesňujú celú škálu nám prirodzených potrieb a túžob. V každom z nás je kúsok z každého archetypu! Aj vo mne... preto píšem v prvej osobe a v ženskom rode:-)
Ak sa s energiou archetypov naučíme pracovať vedome, získame silu ktorá má schopnosť meniť svet. Akým spôsobom ich pretavíme do vlastného života je už na každom z nás:-)

Ako pracovať s textom?
Nechajte na seba slová aj obrazy voľne pôsobiť a vzdajte sa potreby hodnotiť - seba alebo iných, ak niekoho rozpoznáte. Prospešnú silu každého archetypu totiž potrebuje každý z nás. Ak je použitá v správny čas a na správnom mieste, dokáže pozitívne meniť naše osobné životy rovnako ako svet.

Archetyp Milovník
Čo je pre mňa dôležité?
Túžim po spojení, dotykoch, intimite a potešení všetkých zmyslov. Chcem byť vo vzťahu s ľuďmi, s mojou prácou, ideami, aktivitami alebo aj prostredím, ktoré milujem celým svojim bytím. Do všetkého čo robím vkladám svoju vášeň a energiu a rada to aj ukazujem navonok. Milujem krásu vo všetkých jej podobách. Dokážem sa bezstarostne a spontánne baviť, užívať si pozornosť iných, ale aj oceniť iných a dodržať záväzky.
Ako ma spoznáte?
V mýtoch, príbehoch aj v živote ma spoznáte medzi postavami ako milenec/milenka, dôverník, entuziasta, vášnivý znalec, vychutnávač života, gurmán, zmyselník, manžel/ka, tanečnica, harmonizér (vzťahov či priestoru), dizajnér, udržiavač tímu, Afrodita, Dionysos alebo aj zvodca, dohadzovač, žiarlivec, promiskuitný muž/žena, narcis alebo aj puritán.
Čo ma oslabuje alebo zvádza z cesty?
Aby som nezostala sama, nemilovaná a izolovaná od druhých, snažím sa upútať a byť atraktívna, fyzicky aj duševne. Ak sa mi to nedarí, tak robím všetko možné, len aby som upútala POZORNOSŤ a potešila iných, aj s rizikom, že stratím svoju vlastnú identitu alebo začnem všetko zmyslové naopak odmietať.
Ako sa vyvíjam?
- Level 1: hľadám veľkú romantiku, sex a zmyslové pôžitky, obdiv okolia
- Level 2: nasledujem svoju blaženosť a zaväzujem sa tomu, koho alebo čo milujem
- Level 3: spirituálna láska, seba-akceptácia, zážitok extázy
Čo ma charakterizuje?
Kľúčové potreby: zmyslový PÔŽITOK
Dary: VÁŠEŇ
Pasce: prepadnutie a závislosť na svojej vášni alebo naopak odmietanie akejkoľvek vášne a zmyslových pôžitkov
Riziká: závislosť (na predmete svojej vášne alebo potrebe pozornosti a obdivu), promiskuita alebo puritánstvo
Symboly: zmyselne živé a plné farby, tvary alebo hudba, páry, telo, voda
Čo uprednostňujem?
Zo sveta knižných či filmových príbehov a postáv ma priťahujú:
- postavy, ktoré sú charakteristické atraktívnym vzhľadom, svojou vášňou či zmyslom pre vychutnávanie si života plnými dúškami
- rozprávky a príbehy, v ktorých dominuje telesná krása, zmyselnosť, romantické vzťahy a hľadanie partnerstva
Ak sa pozriem do sveta vecí, produktov a služieb, vyberám si to, čo:
pomáha ľuďom nájsť lásku alebo priateľstvo
pestuje vonkajšiu krásu (v akejkoľvek forme - kozmetika, móda, dizajn...)
podporuje komunikáciu, blízkosť medzi ľuďmi alebo sa spája so sexom či romantikou
cena priemerná až vysoká

Čo ma posilňuje zvnútra?
Aby som sa nestratila v hľadaní alebo neprepadla svojej vášni natoľko až sa stanem závislou, posilniť zvnútra moju vlastnú silu môže:
- uvedomenie si vlastnej jedinečnosti, osobných potrieb a životných hodnôt ako rovnocenných s jedinečnosťou a potrebami iných
- hľadať rovnováhu a okrem svojej hlavnej vášne nezabúdať a rozvíjať aj iné záujmy a potreby (rozvíjať nielen to čo vidno "vonku", ale to ukryté "vnútri")

Text spracovala: Daniela Tejkalová
Zdroje: The Hero and The Outlaw, Margaret Mark a Carol S. Pearson (biblia moderného marketingu), Rodičovství je věda (Margot Sunderland), 13 ročná prax v oblasti marketingu a prieskumu trhu pre nadnárodné spoločnosti, verejne dostupné zdroje (internet, knihy), štúdium dejín filozofie, transformačný koučing, kineziológia (OneBrain), hipoterapia a ďalšie pracovné aj osobné skúsenosti.
